سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:3 » Yesterday hit:0 » All hit:53455 :: RSS  ::  Atom ::
  • حرکات اصلاحی 2
  • » About Us » My logo
    حرکات اصلاحی 2
    » Day Links » My Archives
    »» ناهنجاری پشت صاف »» date:88/2/17 «» 6:38 ع

    همان طور که افزایش قوسهای ستون فقرات می تواند منجر به بروز صدماتی در اسکلت شود،کاهش در قوسهای ستون فقرات نیز باعث بروز اختلالاتی در این دستگاه می شود.چنانچه انحنای ستون فقرات در ناحیه پشت یا کمر و یا هر دوی آنها کاهش یابد ناهنجاری پشت صاف ایجاد خواهد شد.در نتیجه ی این تغییر وضعیت بالاتنه قائمتر و جنبش پذیری در سطح ستون مهره ها کمتر می شود.پشت صاف بیشتر در اثر نرمی استخوان در سنین شیرخوارگی و کمبود حرکت و فعالیت ایجاد می شود.در این ناهنجاری حالت فنری ستون فقرات کاهش می یابد،سازوکار جذب ضربه مختل می شود،مواد غضروفی و دیسک بین مهره ها آسیب خواهد دید و فاصله ی بین مهره ها نیز کمتر خواهد شد.البته عوارض این ناهنجاری بیشتر در بزرگسالی بروز می کند و علتش اضافه وزن و ضعف عضلات از یک طرف و کاهش توان ضربه گیری دیسکها از طرف دیگر است.به دلیل تغییراتی که در حفره شکمی و موقعیت احشای داخلی ایجاد می شود مشکلاتی در دستگاه گوارش پدید می آید.

    پیشگیری و درمان پشت صاف

    طرح تمرینهای ورزشی برای پشت صاف باید به گونه ای باشد که همزمان دو هدف عمده الف)ایجاد و تقویت نیروی ارتجاعی عضلات خلفی ستون فقرات وب)جنبش پذیری لازم را در این عضو تأمین کند.

    تمرینات ورزشی برای اصلاح پشت صاف در.........................

    تمرین1

    هدف:ایجاد جنبش پذیری در ستون فقرات

    روش اجرا:در حالت ایستاده پاها را به اندازه ی عرض شانه ها باز کنید.همزمان با چرخش دستها بالاتنه را به راست یا چپ بچرخانید.

     تمرین2

    هدف:ایجاد جنبش پذیری در ستون فقرات و تقویت عضلات پشتی

    روش اجرا:به حالت چهار دست و پا روی زمین بنشینید،دست راست را ابتدا تا حد امکان بالا و سپس پایین باورید و زیر بغل دست مخالف حرکت دهید.این حرکت را روی هر دو دست چندین بار تکرار کنبد.

    تمرین3

    هدف:ایجاد جنبش پذیری در ستون فقرات و تقویت عضلات پشتی

    روش اجرا:در حالت ایستاده با پاهای باز آماده ی اجرای تمرین شوید.دستها را در بالای سر نگه دارید و بالاتنه را دایره وار به جلو و عقب بچرخانید.



    - key words :
    »» comments ()

    »» Posts Title  
    ناهنجاری پای کمانی
    بهداشت حرکتی
    ناهنجاری پشت صاف
    انحنای ستون فقرات به طرفین (اسکولیوز)
    ناهنجاری ناحیه کمر(پشت گود)
    [عناوین آرشیوشده]